MVO: Samen Duurzaam

MVO special: Samen duurzaam

Een groot deel van de initiatieven op de Dag van de Duurzaamheid is gericht op de consumentenmarkt. Maar wat gebeurt er op het gebied van duurzaamheid in de business to business omgeving, waarin inkopers dagelijks opereren?

Open Archive
Circulair inkopen steeds populairder

Circulair inkopen steeds populairder

Een steeds vaker terugkerend begrip in inkoopland is circulair inkopen. Maar wat is circulair inkopen nu precies? Wat zijn de voordelen? En hoe kan het worden vormgegeven binnen uw organisatie? [...]

More Info

Kerstpakketten inkopen

Kerstpakketten, een goede gewoonte van werkgevers om het personeel een blijk van waardering te geven, en het kerstfeest – een familiemoment bij uitstek – extra luister bij te zetten. [...]

More Info

#10 Ultieme duurzaamheid

Al vanaf het moment dat de mens zich niet meer alleen bezighield met zelfvoorziening, vinden er transacties tussen mensen plaats. Eerst ging dat in natura, later ontstonden ruilmiddelen zoals [...]

More Info

Water; bron van al het leven

Een mens bestaat voor ca. 70% uit water; dat realiseren we ons niet altijd. Dat al het leven op aarde afhankelijk is van water voor het overleven, weten we vaak […]

More Info

#8 Het begint met een goed idee

Misschien kent u TED van de fimpjes van inspirerende presentaties. TED is een non-profit organisatie, in 1984 begonnen met één conferentie voor ‘ideas worth spreading’. Sindsdien is TED, o.a. met [...]

More Info
Cradle to Cradle en inkoop

Cradle to Cradle en inkoop

Het Cradle to Cradle principe staat vooral bekend om de slogan ‘afval is voedsel’. Onder de noemer van Duurzaam Inkopen krijgt ook Cradle to Cradle steeds meer aandacht in de […]

More Info

#7 Expertise voor wereldproblemen

De koplopers gingen tot nu toe voornamelijk over duurzame producten en over grote bedrijven die hun inkoopkracht gebruiken om hele supply chains te beïnvloeden. Vandaag inspiratie van een heel [...]

More Info

#3 ColaLife

Nummer 3 in onze serie ‘Koplopers in duurzaamheid’ is ColaLife. ColaLife is een onafhankelijke non-profit organisatie, opgericht vanuit de vraag waarom Coca-Cola wél overal ter wereld [...]

More Info

#6 We bellen

‘Wat is dat?’, vroeg mijn puberdochter laatst en ze wees naar een oude telefooncel. Vroeger kon je daarmee bellen als je onderweg was, zei ik. Ze keek me aan alsof […]

More Info
De nieuwe Gids geeft duidelijke handvaten over hoe om te gaan met het register.
Andrea del CastilhoInkoopadviseur

Ook interessant?