Kostenmonster vs. koekiemonster

In een recent interview met Cees Ubink over de werkzaamheden van Emeritor bij DAS gaat het onder andere over het jaarlijks terugkerende kostenmonster. De eerste keer las ik koekiemonster en moest ik denken aan een hilarisch interview van koekiemonster waarin hij uitlegt hoe je een koekje eet.

In een recent interview met Cees Ubink over de werkzaamheden van Emeritor bij DAS gaat het onder andere over het jaarlijks terugkerende kostenmonster. De eerste keer las ik koekiemonster en moest ik denken aan een hilarisch interview van koekiemonster waarin hij uitlegt hoe je een koekje eet. In een aantal simpele stappen.

Binnen onze inkoopverbetertrajecten werken wij ook met een aantal simpele stappen. Door zo gestructureerd te werken, weten we niet alleen trajecten met succes op te leveren, maar kan de organisatie waarvoor wij werken wennen aan de manier van werken en, na verloop van tijd, het stokje van Emeritor overnemen. De organisatie kan doorgaan (de 4e D uit ons credo) op de ingezette koers. Alles bij elkaar is deze achtstappen-methodiek dus een goede methode om het kostenmonster te bestrijden! En in tegenstelling tot de interviewster van koekiemonster lukt het onze klanten gelukkig vaak wel om onze werkwijze succesvol toe te passen.

En het filmpje waar ik naar verwijs: